
CASE MANAGEMENT JE KOORDINOVANÁ PÉČE O KLIENTA, KTERÁ VYCHÁZÍ ZE ZÁKLADNÍHO PŘEDPOKLADU, ŽE VÍCE HLAV VÍCE VÍ. METODA CASE MANAGEMENTU JE ZAMĚŘENA NA VYTVÁŘENÍ PODPŮRNÉ SÍTĚ, VYHLEDÁVÁNÍ A OSLOVOVÁNÍ OSOB, KTERÉ MAJÍ NA MYSLI DOBRO KLIENTA A MAJÍ ZÁJEM KLIENTOVI POMOCI.
Metoda, směřující k podpoře klienta, za účasti všech dostupných zdrojů (rodina, odborníci, sociální a zdravotní služby apod.)
Za realizaci case management je odpovědný/á odborný pracovník, nebo pracovnice (většinou sociální pracovnice, case manager/ka, koordinátor/ka případu čí klíčový pracovník/nice).
- Zodpovídá za vyhodnocení potřeb klienta
- Zná efektivitu a dostupnost služeb, které mohou klienta podpořit.
- Kroky by měly vycházet z potřeb a rozhodnutí samotného klienta, kterého koordinátor a další pracovníci v pomáhajících profesích pouze provázejí a podporují.
- Spolu s klientem a dalšími zainteresovanými osobami vytváří individuální plán.
Někdy se case managment skrývá pod pojmem případová práce.
Metodu case managementu není možné využít bez síťování.
- Síťování jako formální či neformální spojení lidí a organizací.
- Síť vztahů, která umožňuje vzájemnou komunikaci, sdílení zdrojů, dovedností, kontaktů a znalostí.
- Subjekty usilují o dosažení stejných či podobných cílů.
Více zde