Case management

CASE MANAGEMENT JE KOORDINOVANÁ PÉČE O KLIENTA, KTERÁ VYCHÁZÍ ZE ZÁKLADNÍHO PŘEDPOKLADU, ŽE VÍCE HLAV VÍCE VÍ. METODA CASE MANAGEMENTU JE ZAMĚŘENA NA VYTVÁŘENÍ PODPŮRNÉ SÍTĚ, VYHLEDÁVÁNÍ A OSLOVOVÁNÍ OSOB, KTERÉ MAJÍ NA MYSLI DOBRO KLIENTA A MAJÍ ZÁJEM KLIENTOVI POMOCI. 

 

 

Metoda, směřující k podpoře klienta, za účasti všech dostupných zdrojů (rodina, odborníci, sociální a zdravotní služby apod.)

Za realizaci case management je odpovědný/á odborný pracovník, nebo pracovnice (většinou sociální pracovnice, case manager/ka, koordinátor/ka případu čí klíčový pracovník/nice).

  • Zodpovídá za vyhodnocení potřeb klienta
  • Zná efektivitu a dostupnost služeb, které mohou klienta podpořit.
  • Kroky by měly vycházet z potřeb a rozhodnutí samotného klienta, kterého koordinátor a další pracovníci v pomáhajících profesích pouze provázejí a podporují.
  • Spolu s klientem a dalšími zainteresovanými osobami vytváří individuální plán.

Někdy se case managment skrývá pod pojmem případová práce.

Metodu case managementu není možné využít bez síťování.

  • Síťování jako formální či neformální spojení lidí a organizací.
  • Síť vztahů, která umožňuje vzájemnou komunikaci, sdílení zdrojů, dovedností, kontaktů a znalostí.
  • Subjekty usilují o dosažení stejných či podobných cílů.

Více zde