Co se děje, když se 14 krajů sejde ke kampaňovým aktivitám?

Hlavní stránka Aktuality Co se děje, když se 14 krajů sejde ke kampaňovým aktivitám?

Co se děje, když se 14 krajů sejde ke kampaňovým aktivitám?

6.9.2023, Sekce: Aktuality

Již podruhé se sešla pracovní skupina na podporu pěstounů a kampaňových aktivit k hledání zájemců o náhradní rodinnou péči (NRP).


Máme velkou radost, že se na pracovním setkání sešli zástupci a zástupkyně všech 14 krajských úřadů, koordinátorky kampaňových aktivit, zástupkyně neziskových organizací věnujících se systematicky tématu náhradní rodinné péče, zástupci a zástupkyně Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV) a autor s autorkou dokumentárního cyklu Plné hnízdo. Je patrné, že téma kampaňových aktivit k vyhledávání zájemců o NRP je pro ně všechny důležité téma, kterému věnují patřičnou pozornost.

Zúčastnění aktivně navázali na první pracovní setkání a podívali se zblízka na druhy kampaňových aktivit. Společně evaluovali kampaň #diknahradnimrodinam, kterou MPSV spustilo ve spolupráci s organizací Hledáme rodiče, o.p.s. Cílem bylo poděkovat všem, kdo se do péče o děti žijící mimo rodinu zapojují. Kampaň zaštítil a představil ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka, který vnímá téma náhradního rodičovství jako jednu ze svých priorit. Hastag výzva je plánována i pro nadcházející roky.

Jednou z nových kampaňových aktivit s velkým potenciálem pro změnu života konkrétního dítěte, je Individuální nábor (IN). Jedná se o specifický nástroj využitelný pro děti, kterým se i po opakovaném hledání pěstounů v rámci kraje, či v rámci mezikrajové spolupráce, nepodařilo najít vhodnou rodinu. Role projektových odborných metodiček MPSV je podporovat koordinátory a koordinátorky, kteří jsou zaměstnanci krajských úřadů a provést je celým procesem IN. Krajům byla také opětovně nabídnuta pomoc a podpora při realizacích individuálních náborů.

Členům a členkám pracovní skupiny byla představena publikace „Jak vyhledat pěstouna? Máme správnou strategii?“. Autorky, Johana Mertová a Alena Svobodová, vytvořily přehledného průvodce náborem k vyhledávání náhradních rodičů včetně praktických tipů a příkladů dobré praxe v České republice. Důležitým tématem byla Strategie kampaňových aktivit, která je klíčovým strategickým dokumentem a vytváří rámec k vyhledávání náhradních rodičů v daném kraji. Cílem Strategie kampaně k vyhledávání zájemců o NRP je stav, kterého chceme s její pomocí dosáhnout, např. zvýšení počtu zájemců o NRP, nebo snížení počtu dětí umístěných v pobytových zařízeních. V rámci pracovní skupiny se diskutovalo o důležitosti monitorování a evaluace, bez které si jen stěží lze představit vyhodnocení stanovených cílů v rámci nastavené strategie.

Tvůrci dokumentárního cyklu Plné hnízdo zúčastněné informovali o připravované druhé řadě dokumentu a formou dotazníku a výzvou k diskuzi mapovali názory členů pracovní skupiny na první sérii dokumentu.

„Propojení krajských úřadů všech krajů v ČR, neziskových organizací zabývajících se NRP a Ministerstva práce a sociálních věcí, vnímám jako pozitivní a nutný krok k tomu, abychom společně táhli za jeden provaz v rámci zviditelňování tématu náhradního rodičovství a dětí, které potřebují pro svůj zdravý vývoj vyrůstat v rodinném prostředí“, řekla gestorka projektu Johana Mertová.

Pracovní skupina vznikla pod záštitou Ministerstva práce a sociálních věcí v rámci projektu „Standardizace procesu zabezpečení náhradní rodinné péče o děti“. Projekt je financovaný z Evropského sociálního fondu plus a státního rozpočtu.

Zpět do přehledu


Copyright © 2013 MPSV  Kontakt  |  O webu

RSS kanál  |  XML Sitemap  |  Mapa webu  |  Webové stránky: NETservis s.r.o. © 2024